Tuning, Optimering & Bromsbänk

Hos oss på Motorsport hittar du en passion för prestanda. Här kommer vi successivt börja visa de olika alternativ vi erbjuder för dig som vill få ut det där lilla extra ur din motorcykel. I vår toppmoderna verkstad använder vi en Dynojet 250i bromsbänk för exakta mätningar och optimeringar.

🔧 Vi är inte enbart ett remote-center utan vi kan även mappa din hoj i vår bromsbänk.

Vi kan låsa upp din ECU och göra en färdig mapp till din hoj. Köper du dessutom vår RTD box kan du enkelt göra egna loggar så kan optimera filen ytterligare. Vid större ingrepp än luft & buller (tex kammar) rekommenderar vi bänkkörning. Vi tar då fram en skräddarsydd mappning direkt i vår bromsbänk, utifrån verkliga mätvärden på just din hoj, du får verklig prestanda, perfekt justerad.

 

Indian

Det som behövs på din Indian är en så kallad ”upplåsning” av ECU:n, där ECU:n programmeras om med en ny mjukvara som gär det möjlighet att justera den i bromsbänken. Detta är som en ”flashning” men man utgår från fabriksinställnningarna när man börjar mappa hojen, alla ändringar görs av oss.

 

Vanliga Indian-modeller: 3.495 kr

Detta gäller tex äldre Scout, äldre Chief , Vintage och Chieftain med Thunder Stroke 111, Springfield och Chieftain med Thunderstroke 116

 

Indian-modeller från årsmodell 2021: 6.995kr

Detta gäller tex Challenger och Pursuit 108 och 112, nya Chieftain med Power Plus motorn, Chief från 2022 och även den nya Scout från 2025 och nyare. Vi programmerar alltså även Challenger / Pursuit 2023 och nyare.

 

Indian färdiga mappar:

Luft & Buller inkl borttagning av hastighetsspärr mm (inkl upplåsning 6.995kr) 9.995kr

 

Mappning justering i bromsbänk: 9.995 kr

RTD box, Evil Tuning Box: 2.995kr

 

Indian Challenger ”Misfire cylinder 1”, ”Misfire cylinder 2”

Det är svårare och svårare för tillverkare att uppfylla tex Euro-5 kraven, Indian med 108ci motorn är inget undantag. För att klara miljökraven går motorn väldigt snålt och det är lätt att få dessa felkoder. Det kan vara en så enkel grej att du tycker kanske att det är lagom att köra genom en by i trean eller fyran, men hojen vill ha tvåan för att inte felkoda. Detta problem blir vanligare och vanligare när hojarna måste uppfylla gällande krav.

Detta går att mappa bort genom att ge mappen mer bensin. Man kan tycka att tilverkaren skulle bekosta och ändra under garanti men då uppfyller den inte längre kraven.

 

Harley-Davidson

För våra Harley-kunder arbetar vi med DynoJet Power Vision, Techno Research och HP Tuners. Har ni redan tex en box från HD, en Race Tuner  eller Super Tuner kan vi programmera med nyare programvara.

 

Licens och upplåsning: 3.495kr

Licens och upplåsning av Touring 2023 och nyare: 4.495 kr

 

Mappning justering i bromsbänk: 6.995 kr

 

O2-sensorer, mätpunkter

Finns inga bra mätpunkter på dina avgassystem?

Vi monterar då mätpunkter på ditt avgaasrör för att få bra lambda mätvärden. En Amerikansk V-twin får en mätpunkt i varje avgasrör: 1.500 kr

 

Övriga märken

Vi är även ett auktoriserat Dynojet-center, vilket innebär att vi kan hjälpa till med programmering och tuning på alla modeller som stöds av Dynojet, även Power Commander. Mappning av tex PC-V kostar 5.995 kr.

Vi  har även möjlighet att reglera restriktioner som varvtalsbegränsning, lambda sond, fuel cut, trottelspjällsbegränsning etc genom att  programmera om ECU:n, detta gör vi på Suzuki och Kawasaki.

 

🔧 Boka tid eller ställ dina frågor direkt till verkstaden på
📧 filip@motorsportlandskrona.se
📞 0418 – 40 28 00

 

Motorsport Landskrona – Vi har lång erfarenhet, hög teknisk kompetens och ett brinnande intresse för att göra din hoj exakt så vass som du vill ha den.

 

Länkar:

Power Commander: https://motospeed.se/powercommander/

Hitta aktoriserade DynoJet Center nära dig: https://motospeed.se/af-centers/aterforsaljare/

Power Vision 3: https://www.dynojet.com/dynojet-v-twin-power-vision3/

HP Tuners: https://www.hptuners.eu/