Tuning, Optimering & Bromsbänk

Hos oss på Motorsport hittar du en passion för prestanda. Här kommer vi successivt börja visa de olika alternativ vi erbjuder för dig som vill få ut det där lilla extra ur din motorcykel. I vår toppmoderna verkstad använder vi en Dynojet 250i bromsbänk för exakta mätningar och optimeringar.

🔧 Vi är inte ett remote-center och vi flashar inte in några färdiga mappar!

Varje motorcykel är unik, och därför tar vi fram en skräddarsydd mappning direkt i vår bromsbänk, utifrån verkliga mätvärden på just din hoj. Vi tror inte på generiska lösningar från internet eller mappar från firmor som aldrig sett hojen – hos oss får du verklig prestanda, justerad efter verkligheten.

Indian

Det som behövs på din Indian är en så kallad ”upplåsning” av ECU:n, där ECU:n programmeras om med en ny mjukvara som gär det möjlighet att justera den i bromsbänken. Detta är som en ”flashning” men man utgår från fabriksinställnningarna när man börjar mappa hojen, alla ändringar görs av oss.

 

Vanliga Indian-modeller: 4 000 kr

Detta gäller tex äldre Scout, äldre Chief , Vintage och Chieftain med Thunder Stroke 111, Springfield och Chieftain med Thunderstroke 116

 

Indian-modeller från årsmodell 2021: 7.000kr

Detta gäller tex Challenger och Pursuit 108 och 112, nya Chieftain med Power Plus motorn, Chief från 2022 och även den nya Scout från 2025. Vi programmerar alltså även Challenger 2023 och nyare,

 

Mappning justering i bromsbänk: 10 000 kr

Harley-Davidson

För våra Harley-kunder arbetar vi med DynoJet Power Vision, Techno Research och HP Tuners. Har ni redan tex en box från HD, en Race Tuner  eller Super Tuner kan vi programmera med nyare programvara.

 

Licens och upplåsning: 4 000kr

 

Licens och upplåsning aav Touring 2024 och nyare: 7 000 kr

 

Mappning justering i bromsbänk: 7 000 kr

 

O2-sensorer, mätpunkter

Finns inga bra mätpunkter på dina avgassystem?

Vi monterar då mätpunkter på ditt avgaasrör för att få bra lambda mätvärden. En Amerikansk V-twin får en mätpunkt i varje avgasrör: 1 500 kr

 

Övriga märken

Vi är även ett auktoriserat Dynojet-center, vilket innebär att vi kan hjälpa till med programmering och tuning på alla modeller som stöds av Dynojet, även Power Commander. Mappning av tex PC-V 5 000 kr.

Vi  har även möjlighett reglera restriktioner som varvtalsbegränsning, lambda sond, fuel cut, trottelspjällsbegränsning etc genom att  programmra om ECU:n, detta gör vi på Suzuki och Kawasaki.

 

🔧 Boka tid eller ställ dina frågor direkt till verkstaden på
📧 filip@motorsportlandskrona.se
📞 0418 – 40 28 00

 

Motorsport Landskrona – Vi har lång erfarenhet, hög teknisk kompetens och ett brinnande intresse för att göra din hoj exakt så vass som du vill ha den.

 

Länkar:

Power Commander: https://motospeed.se/powercommander/

Hitta aktoriserade DynoJet Center nära dig: https://motospeed.se/af-centers/aterforsaljare/

Power Vision 3: https://www.dynojet.com/dynojet-v-twin-power-vision3/